Feriğim Feryadım (Nazım Hikmet)

Sevgilim
Yeşil eriğim benim
Ben içine hapsolmuş çekirdeğinim senin
Hapiste günler ağır geçer diyorlar
Olsun be ben vazgeçtim hürriyetimden
Yeter ki yetim bir çocuk gibi bırakma yüreğimi
Zira sensiz bu can bir yüktür yüreğime
Kaldır öpülesi alnını ve bak bana
Gördün mü gülüm bir tek gözlerim değişmedi yine
Bir tek gözlerim
Açılır açılır gözleri gülümün
İçlerinde yeşil çam ağaçları
Uyanışların en tazeleri
Odamızdan geçer gülüm seninle
Uyanışların en tazeleri
Odamızdan geçer gülüm seninle
Feriğim fidanım feryadım
Hey benim zizil parmak
Memleket gözlüm
Feriğim fidanım feryadım
Hey benim zizil parmak
Memleket gözlüm

4 yorum:

akilliigne dedi ki...

nazım aşkı ne güzel tarif etmiş ve bağllığı
hüriyetini feda edcek kadar bağlı
melmeket hasreti kadar aşık
ne güzel bir hitap öyle
"melmeket gözlüm"

Tabiat Ana dedi ki...

volkan konak ne güzel söyler bunu...

saklıdefter dedi ki...

Akilliiğne,memleketide, aşkıda, hürriryetide ne iyi anlatmış bütün şiirlerinde Nazım Hikmet.
Sevgiyle kal arkadaşım:)


Tabiat Ana, Volkan Konak'ın bu şiiri okuması kadar beni etkileyen bişi yok şu sıralar ardından Aynalar'ı söylemesi....

Çok teşekkür ederim:) Sevgiyle...

Unknown dedi ki...

Bir tek gözlerim değişmedi..